KAKO SE PRAVILNO IN VARNO VKLJUČIM NA AVTOCESTO?
Si voznik začetnik oziroma ravno opravljaš izpit? Ti je vožnja na avtocesti še posebej vključevanje stresno in se počutiš ne sigurnega?
Ne skrbi razumemo te!
Vožnja po avtocesti in vključevanje je za mlade voznike lahko pravi izziv, saj celoten promet poteka z veliko večjo hitrostjo kot v naselju.
Vendar se nimaš česa bati, prometno – varnostna statistika kaže, da so avtoceste in hitre ceste veliko bolj varne kot ostale ceste, saj ni semaforjev, kolesarjev, pešcev in križišč. Vse to zmanjšuje vzroke za nastanek nesreč. Vsekakor pa to ne pomeni, da ti zato ni potrebno biti na avtocesti previden in osredotočen na vožnjo, saj zaradi hitrosti in monotone vožnje, vseeno lahko pride, še prehitro do ne ljube situacije.
Torej… kako se vključiti na avtocesto?
Najprej je pomembno, da veš proti kateri smeri moraš iti (npr. smer Maribor in ne Kranj), dobro gledaš table, kateri pas je za željeno smer in se pravilno uvrstiš.
P.S. tudi inštruktorji in komisija na glavni vožnji vedno napovedujejo pot npr. ’’pojdite v smeri Maribor’’ in nikoli samo ’’pojdite desno’’.
Si razvrščen proti pravi smeri ,kaj pa sedaj…?
Ko pridemo na pospeševalni pas poskušamo po celotni dolžini pasu pridobiti hitrost vozil na desnem voznem pasu. Pri tem vključimo levi smernik, da tudi ostale udeležence obvestimo, da se želimo vključiti. Medtem skrbno spremljamo oddaljenost in hitrost drugih udeležencev prometa. Ko je promet bolj zgoščen se po bontonu varne vožnje voznik na desnem pasu umakne na lev prehitevalni pas, da se lahko voznik varno vključi.
Če se ti ne uspe varno vključiti na pospeševalnem pasu, lahko vožnjo izjemoma nadaljuješ po odstavnem pasu dokler ne presodiš, da se lahko varno vključiš na avtocesto. Hitrosti medtem ne zmanjšaš in se vključiš takoj, ko lahko.
Med vožnjo na avtocesti bodi konstantno pozoren na promet za tabo. Tako boš lažje spremljal, kdaj je varno zamenjati pas. Ko pregledaš, da je menjava pasu varna, ga zamenjaj odločno.
Prispel si do želenega izvoza… Kaj pa sedaj?
Kako pravilno zapustimo avtocesto: najpogostejša napaka voznikov je, da se na zaviralni pas ne razvrstijo dovolj hitro in začnejo zmanjševati hitrost, ko so še na voznem pasu. To močno vpliva na ostali promet, še posebej ob konicah.
Zato… ko boš zagledal želen izvoz, vklopiš smernik in gledaš promet v vzvratnih ogledalih, ter se čim prej postaviš na zaviralni pas in šele takrat začneš upočasnjevati. Ko zaviraš na zaviralnem pasu, še vedno spremljaš promet za sabo.
Lastnost dobrega voznika je definitivno predvidevanje, kar velja tako na avtocesti kot tudi v naselju in mestu.